BNSF RAILWAY ...im Modellbau - Horn - Nathan Prime
AirHorn[nicht oeffentlich machen!]
A Collection of Airhorns Soundfiles - Eine Sammlung von Airhorns Soundfiles
Nathan Prime
Zum den Entsprechenden Sound zu Hören auf das Animierte Notenblatt
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Wer gern das eine oder andere Sound Files haben möchte kann sich bei mir Melden. Alle Soundfile sind im Format MP3/WMP. Es können mit der Zeit noch mehr Sound Files von Air Hörner hinzu gefügt werden.

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Wer gern sein eigenes Sound File vom Air Horn veröffentlichen möchte auf dieser Seite. kann sich ebenfalls bei mir Melden.
Nathan Prime | |||
1 | Prime 920 | This is a Prime 920, Second Generation, with notes that are similar to a Nathan P-3 on Union Pacific. Courtesy of Ron Chamberlain | |
2 | Another example of the Prime 990, but this one sounds more like a Leslie S3K. You be the judge.... | ||
3 | Ron Chamberlain's recording of a Prime 920 still in service on Union Pacific, in need of a rebuild | ||
4 | The PM-920 was Prime Manufacturing's copy of the Leslie S-3L. Externally, the horns can be distinguished by perfectly round contour where the bells meet the base on the Prime horns, compared to a more complex contour on the Leslie horns, and by the absence of the Leslie trademark on the manifold. The horn pictured uses the triangular base that would have been an L-manifold on a Leslie horn; a base similar to the standard Leslie diamond-shaped manifold was also an option. Factory tuning was: B inverted 7th (B,D#,A) Prime no longer manufactures locomotive airhorns, but PM-920's can still be heard on BNSF and Union Pacific, intermixed with their S-3L's. The sound is essentially indistinguishable from an S-3L. Airhorn from Courtesy Dave Decker: Sample1 | ||
5 | Courtesy Dave Decker: Sample2 | ||
6 | Courtesy Dave Decker: Sample3 (sehr kurz) | ||
7 | Prime 990 The Prime horn was sort of a direct copy of Leslie's products, although much sturdier built (my opinion) They are no longer manufactured, The Union Pacific, and the Burlington Northern used a lot of them. This one sounds the chord of D#, F#, A#. | ||
8 | A Prime 990 in service on the BNSF | ||
9 | The PM-990 was Prime Manufacturing's copy of the Leslie S-3K. Externally, there are a few subtle differences between the Prime and Leslie horns, particularly in the shape of the bell and power chamber where they meet the base. The Prime castings are also somewhat heavier than Leslie castings, and the absence of the Leslie trademark on the manifold is a dead giveaway. Factory tuning is: D# minor (D#,F#,A#)Prime no longer manufactures locomotive airhorns, but examples of the PM-990 can still be heard on some former Burlington Northern locomotives. The sound is essentially indistinguishable from an S-3K. Airhorn from Courtesy Dave Decker: Sample1 |
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Es werden mit der Zeit noch mehr Sound Files von Air Hörner hinzu gefügt.
Alles welches mit Orange Hinterlegt ist. Ist das Horn, welches BNSF auf Ihren Lokomotiven benützt. Ab etwa dem Jahr 2005.
Alles welches
Alles welches Grün Hinterlegt ist. War das Horn, welches die BN damals benutzte.
Alle Bilder, Sounds und Texte (english) auf dieser Seite sind von dieser Seite: http://www.dieselairhorns.com/ und dieser Seite: http://atsf.railfan.net/airhorns/index.html
Wer gern möchte das sein eigener Sound von US-Railroad auf dieser Webseite zuhören ist. Kann sich auch bei mir Melden. Beim veröffentlichen auf dieser Webseite wird beim entsprechenden Soundfile sein Copyright angebracht oder darauf verwissen.